Siivouksen jälkeen CRM on toimiva tietovarasto.
Ajan tasalla olevat tiedot auttavat myyjää ja myynnin johtamista.
Yrityksen asiakkuuksien arvo yrityskauppatilanteessa on nolla, jos CRM on siivoamatta.
Järjestelmäriippumaton palvelu
Mitä asiakastietojärjestelmä (CRM, customer relationship management) on syönyt? Mitkä tiedot ovat ajan tasalla? Mitä pitäisi ehkä siivota? Mitä siivous vaihtoehtoja tai tiedon hyödyntämisen vaihtoehtoja CRM:n tietovarasto tarjoaa?
Siivotaan helpoin 80 prosenttia alta pois. Tyypillisesti tämä osa sisältää
tuplatietueiden poiston
orpojen henkilöiden, yritysten ja tarjouksien linkityksen toisiinsa
vääriin tietokenttiin tallennettujen tietojen korjaus oikeisiin paikkoihin
tärkeiden mutta puuttuvien tietojen täydentämisen
asiakasyritysten konserni- ja toimipaikkarakenteen täydentämisen
Luokitellaan henkilöt ja organisaatiot sopiviin ryhmiin. Tämä helpottaa tiedon hahmottamista, myyntityön kohdentamista ja raportointia.
Järjestetään myyntiprojektit ajan tasaisesti etenemisstatuksen ja sopivan myyntiputken vaiheiden mukaan.
Lisätään muu johtamista ja käytettävyyttä palveleva luokittelu.
Korjataan raporttien virheet tai vanhentuneet asetukset.
Siivotaan piiloon ylimääräiset raportit ja tietolomakkeiden ylimääräiset tietokentät. Päivitetään asetukset ja myyntiprosessin vaiheet.
Lisätään tietueiden tallennukseen ja muokkaamiseen liittyviä automaatioita, jotka auttavat pitämään tietovarastoa jatkossa ajan tasalla.
Toteutetaan CRM:n uutta käyttötapaa palvelevat ja minimivaatimuksiin liittyvät sovitut muutokset.
Tunnistetaan, mitä siivouksessa jää siivoamatta ja mitä tietoja jää puuttumaan. Tunnistetaan, mitä tietovaraston tiedoilla voi tehdä jatkossa. Sovitaan, mitä CRM-järjestelmällä tehdään jatkossa.
Luottamus raportteihin kasvaa.
Asiakastietoihin avautuu myyjälle selkeämpi näkymä.
Myyjä saa paremman käyttöliittymän tallentaa tietoja.
Tietovarasto pysyy jatkossa paremmin ajan tasalla.
Tietovaraston sisältöön saadaan dokumentoitu näkymä yrityskauppaa tai kehittämistä varten.
Siivous luo suorituskyvyn
kehittää CRM:ää
rakentaa CRM:n päälle
yhdistää CRM:n tietovaraston tietoja muihin tietoihin
tuoda CRM:ään uutta tietoa
Neljä tehokasta projektikokousta: aloituskokous (vaihe 1), siivouskokous (vaihe 2), parannuskokous (vaihe 4) ja loppukokous (vaihe 5)
Pääsyn avaaminen järjestelmään siivoajalle sisältäen datan latausoikeuden ja järjestelmämuutosten teko-oikeuden
Tahdon ilmaisu myyntityön tavoitteista ja CRM:n käyttötavoitteista
Fosfori hoitaa loput avaimet käteen periaatteella.
Palvelu sopii toteutettavaksi kaikissa yleisimmissä CRM-järjestelmissä. Erityisesti: Hubspot, Pipedrive, Microsoft Dynamics 365, Lime ja Salesforce.